Monday, February 14, 2011

Betul ker Melodi akan dapat pengacara baru??


Melodi Akan Dapat Pengacara Baru,,,


Bergegar dunia hiburan tempatan bila ada ura-ura untuk melakukan perubahan wajah di bahagian hadapan program paling sensasi di Malaysia, Melodi. Baik di akhbar tempatan, mahu pun di media sosial, ramai peminat program tersebut bertanyakan hal tersebut.

Ya! Memang benar! Melodi akan mendapat pengacara baru bermula Mac depan. Ini berikutan kontrak dua pengacara sekarang, Fara Fauzana dan Wahid Senario tidak akan disambung lagi.

Perubahan itu bukanlah kerana Fara dan Wahid tidak bagus. Mereka bagus. Fara contohnya sudah beberapa kali memenangi Pengacara TV Wanita Popular ABPBH menerusi Melodi yang telah mengangkat namanya di bidang pengacaraan televisyen. Begitu juga Wahid yang sudah beberapa kali juga tercalon.

Sudah lima tahun mereka mengemudikan program yang berslogan “kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi” itu. Pelbagai ragam mereka sudah boleh dibaca penonton dan sudah tiba masanya untuk Melodi berubah wajah.

Harus diingat, pasangan Fara dan Wahid merupakan pasangan paling lama sebagai pengacara di Melodi dan bersiaran hampir setiap hari Ahad di kaca televisyen anda. Pastinya penonton mahukan sesuatu yang baru dan program yang sudah menambat perhatian penonton sejak dulu lagi perlu diberikan wajah baru.

Tidak pernah pun seorang pengacara mengemudi sesebuah program sampai bila-bila. Fauziah Ahmad Daud (Ogy) pun pernah mengundur diri. Begitu juga Raja Azura, Aznil Haji Nawawi dan pengacara sulung program itu, Mahadzir Lokman (kini Dato’).

Sheila Rusly, Haliza Misbun dan Ziana Zain pun pernah merasa duduk di kerusi panas di program yang cukup panas dan sensasi itu.

Apabila berlaku perubahan, ia sesuatu yang pasti dan tidak perlu ditakuti. Mana tahu perubahan itu nanti akan membawa program itu ke tahap yang lebih tinggi lagi. GUA dengar cerita lagi Wahid bakal mengemudi Ewah-Ewah bersama Nabil. Lagi gamatlah hasilnya nanti. Eh! Mana pergi Kak Engku?

Inilah yang GUA maksudkan dengan perubahan untuk kebaikan bila ada sesuatu yang lebih baik menanti mereka yang meninggalkan sesebuah program.

Setelah berlakunya perubahan, pastinya siapakah pengganti yang bakal mengemudi program itu mula menjadi sebutan ramai. Apa yang boleh GUA kongsikan hanyalah sekadar “hint” buat pembaca semua.

Pengacara ini memang seorang yang cukup ramuannya untuk menjadi seorang pengacara. Lahir dari sebuah program realiti yang bukan diterbitkan stesen televisyen milik Media Prima, membuktikan bakat luar biasanya menarik perhatian semua. Keterbukaan stesen televisyen itu sewajarnya dipuji.

Mungkin sudah ramai menjangkakan kelibatnya bakal menghiasi Melodi mulai April depan kerana beberapa kali juga pelawak itu dijemput sebagai pengacara jemputan. Kelibatnya di sebuah majlis sewaktu menyampaikan anugerah diingati sehingga kini. Hebat sungguh penangannya.

Namun siapakah pasangannya? Cer citer! Cer citer! Artis wanita yang dimaksudkan ada tarikan tersendiri. Bila bercakap, boleh tahan juga mulutnya. Maklumlah orang Melaka kan! Kini kehebatannya di skrin televisyen sebagai pelakon akan dapat disaksikan setiap minggu berpasangan dengan pelawak tersebut.

Apa yang boleh GUA harapkan adalah perubahan itu nanti akan dapat memberikan sinar baru kepada program sensasi itu. Layaaaaannnn…(nampaknya kena tukar tagline baru lepas ini)

Sumber : gua.com.my

Persoalannya siapakah yang layak menggantikan Farah & Wahid kan????Tunggu,,,,,

No comments:

Post a Comment